SERRA NEVADA

En les vacances de pasqua, els dies  24, 25, 26 i 27 de març, un grup de socis del Centre Excursionista Les Caves  d'Agres va realitzar un viatge a Serra Nevada amb l’objectiu d’arribar fins el Cim del Mulhacen.

Eixírem el dia 24 cap a la localitat de Guejar Sierra en la província de Granada, on arribàrem cap a les dos del migdia. Després d’acabar d’organitzar les motxilles començàrem la pujada cap al refugi de El Aceral per la Cuesta de los Presidiarios. Arribàrem cap a les set de la vesprada al refugi, on descansàrem i agafarem forces per a afrontar el segon dia.

Dia 25- Al matí següent ens dirigírem cap al refugi de Cueva Secreta, va ser una ruta curteta i en la qual ens va acompanyar el bon temps. Arribàrem allí a l’hora de dinar. Després d'agafar forces, passar-nos prenent el sol i gaudir d’aquelles meravelloses vistes i de la companyia de les cabres, ens vam posar a habilitar el refugi per a poder passar la nit, ja que, com bé diu el seu nom, és una cova.

Després de molt meditar vam decidir canviar l’objectiu del viatge, ja que degut al cansament i el pes que dúiem a les motxilles ens anava a ser impossible arribar fins el cim del Mulhacen. Així que decidírem conformar-nos en arribar a La Laguna de la Mosca.

Dia 26- Vam emprendre el camí cap a la Laguna de la Mosca. Pujàrem el Collado de la Majá del Palo fins arribar a Los Prados de las Viboras.

Degut al mal estat de la neu, no vam poder arribar a La laguna de la Mosca. Així que vam tornar fins al refugi de Cueva Secreta on vam passar l’última nit.

Dia 27- En alçar-se, ho vam arreplegar tot i vam començar a baixar cap al cotxe per La Vereda de la Estrella. Vam arribar al cotxe cap al migdia i després de dinar vam iniciar el trajecte de tornada a casa.

Va ser una experiència inoblidable que esperem poder repetir prompte!!