SL-CV Senda de la Cortada

El passat 20 de febrer, un grup de socis del Centre Excursionista Les Caves d'Agres va estrenar el calendari d'activitats de 2016, organitzades pel propi club, amb una excursió de senderisme. Ens dirigírem cap a la localitat de Cortes de Pallás, situada a la comarca valenciana de Vall d’Aiora-Cofrents, per gaudir de la senda de la Cortá. Es tracta d'un camí circular amb una distància d’uns 8 km que ens va deixar molt bon sabor de boca.

Vam començar a recórrer el SLCV 13 Senda de la Cortá. Amb tot, quan encara no havíem caminat ni 100 metres, vam decidir parar a esmorzar ja que a les esquenes portàvem quasi 2 hores de viatge amb cotxe des d'Agres fins a la mencionada població i, clar, els nostres cossos començaven a demanar energia per poder fer la ruta.

Després d'agafar forces amb l’entrepà i estirar les cames, vam continuar  caminant per la senda de la Cortá SLCV 13 mentres disfrutàvem d’unes espectaculars vistes a l’embassament i al poble de Cortes barrejat amb l’adrenalina de caminar pel costat d’alguns dels tallats que fa aquella serra. Vam seguir completant el camí, abraçat per aquest paisatge, fins que vam arribar al punt més alt on vam trobar el depòsit artificial de la Muela, que té un ús hidroelèctric junt al pantà de Cortes de Pallás.

El solet de migdia que ens acompanyava per l’alt de la Muela ens va fer sentir tant a gust que vam decidir fer una paradeta per beure unes infusions de timonet mentre gaudiem d'aquell matí assolellat.

Una vegada amb les propietats del timonet en els nostres cossos, ens vam endinsar en la recta final de la ruta, baixant pel mig d’uns tallats gegants que ens deixàven un paisatge especial. Va ser una ruta espectacular!