Uns quants de nosaltres als inicis del barranc
Barranc d'Otonel o del Donzella 11/7/2015

El passat 11 de juliol el Club Centre Excursionista Les Caves va realitzar una activitat de descens de barranc. Durant els mesos estivals sempre s'organitzen activitats aquàtiques per a aprofitar les altes temperatures. Doncs bé, aquesta volta els organitzadors van decidir fer un barranc de dificultat mitjana molt a prop de la població de Dos Aigües; el barranc d'Otonel o de la Donzella. Per a fer aquest barranc és obligatori tindre la llicència federativa i es necessita casc, vestit de neopré, arnés i calçat adequat. El descens de barranc el vam fer un grup de 6 persones (Norton, Víctor, Pepet, Juan, Ana i jo, Cèsar).

Havíem matinat perquè Dos Aigües està situat a hora i mitja d'Agres, i al final entre unes coses i d'altres i després d'esmorzar i bromejar-me una miqueta perquè era el meu bateig de barrancs, cap a les deu o deu i mitja ens vam llançar a fer el primer ràpel. Aquest era de 25m en sec i una pendent positiva, cosa que et permetia caminar per la roca fàcilment. Tot seguit vam avançar i de seguida vam trobar l'aigua, aigua que queia en cascada de totes bandes i representava un paratge fabulós... havíem de caminar en compte per no esvarar-nos per les roques mentre Víctor ens feia fotos amb la seua nova càmera aquàtica. Poc a poc vam arribar a diversos tolls o bassals que pràcticament ens cobrien, i sense patir massa, vam aplegar al segon ràpel, el primer amb aigua, era de 15m+20m per arribar a una bassa natural. Allà ens vam haver d'esperar més de mitja hora perquè hi havia un grup davant que anava molt a poc a poc. Ja m'havien avisat Víctor i Norton que aquest ràpel era el més llarg, 50m+10m amb aigua. Com es pot suposar l'espera i uns problemes que van tindre el grup de davant em feien pensar de manera no massa positiva, cada volta la tensió era més gran i tot i que tots tractaven d'animar-me i encoratjar-me, era el meu primer barranc i no parava de pensar que no el podria fer, que eixe ràpel era massa llarg, que hi havia massa alçada... però no tenia escapatòria, no podia tornar, així que després de baixar Víctor i Juan, era el meu torn. Norton em tranquil·litzava i allà que vaig anar... quan mirava cap a avall veia Víctor i Juan com dos puces, la remor de l'aigua no em deixava escoltar res, no volia mirar avall però de tant en tant ho necessitava, havia de caminar per aquella paret esvarosa com fora, lluitant contra la força de l'aigua... poc a poc vaig anar baixant, concentrat i seguint les instruccions de Víctor i Norton, i... vaig arribar, vaig descansar, vaig mirar cap amunt... ho havia aconseguit, havia patit però havia vençut la por de l'alçada! Vam esperar la resta, Ana, Pepet i Norton i vam fer els 10m que quedaven amb tota tranquil·litat. Vam continuar, baixant tobogans naturals i remullant-nos en l'aigua dels tolls, vam travessar per baix el pont de la carretera on teníem un cotxe fins a arribar a l'últim ràpel, un 20m+35m, en principi no pareixia massa difícil després d'haver superat els 50m anteriors, però els últims 35m van ser complicats perquè era una paret pràcticament vertical, però crec que tots el vam poder gaudir més perquè no impressionava tant com el de 50m.

Quan van baixar tots, vam estirar les cordes, les vam arreplegar en la motxilla i vam eixir del barranc a buscar el cotxe, allà ens vam poder traure el trage de neopré, l'arnés, el casc, les sabatilles... i per fi vam anar a dinar perquè portàvem unes 5 hores al barranc. Vam anar a dinar a Dos Aigües, al bar de davant d'una rotonda. La dona, molt amable i valencianoparlant, ens va deixar que alguns de nosaltres traguérem els entrepans si demanàvem algun platet, i clar vam menjar com una revolta de riu perquè veníem famolencs després d'haver fet el barranc.

I res per acabar, agrair a Norton i Víctor haver organitzat i monitoritzat l'activitat perquè vam anar sempre amb seguretat i saber estar i al final, per a mi, va ser una experiència única que no sé si repetiré, però si ho faig serà amb ells. Gràcies amics!